رویداد

وبینار «مراکز لجستیکی و آمایش لجستیکی کشور»

وبینار «مراکز لجستیکی و آمایش لجستیکی کشور»

[vc_row][vc_column][vc_column_text text_larger=”no”]

کلمه «هاب» با عناوین «قطب»، «محور» و «کانون» نیز ترجمه شده است. هاب‌ها تسهیلات ویژه‌ای هستند که به عنوان نقاط تعویض، انتقال و طبقه‌بندی در بسیاری از سیستم‌های توزیع به کار گرفته می‌شوند.

تبدیل شدن ایران به هاب لجستیکی/تجاری منطقه و جهان قطعا می‌تواند به عنوان یک اهرم بسیار قوی پیشگیرانه در مقابل تحریم‌های غیرمنصفانه بین‌المللی و کشورهای غربی عمل نماید. چرا که وقتی ایران شاهراه ارتباطی و هاب تجاری خیلی از کشورهای دنیا باشد و تعاملات تجاری فیمابین این کشورها از بستر ایران صورت پذیرد؛ قدر مسلم حذف کردن ایران از صحنه تجارت بین‌الملل امری غیرممکن خواهد بود و ایران قدرت چانه‌زنی بالایی در صحنه‌های بین‌المللی خواهد داشت.

کشوری مثل ایران می‌تواند بعنوان مسیر ترانزیتی کالاهای حمل شده بین کشورهای منطقه و همچنین هاب تجارت کشورهای اروپایی و آمریکایی با کشورهای آسیایی قرار گیرد و بدین ترتیب درآمدهای کلان بالقوه‌ای که در این زمینه وجود دارد بالفعل گردیده و اشتغال‌زایی گسترده‌ای در کشور صورت خواهد گرفت.

از سوی دیگر مراکز و هاب­های لجستیکی، حلقه وصل و نقطه اتصال طرف عرضه با طرف تقاضای خدمات لجستیک هستند. به عبارتی، یک «مرکز لجستیکی» حلقه اتصال و ترکیب خدمات بازرگانی با خدمات حمل‌ونقلی است. «مرکز لجستیکی» بیش از آنکه مفهومی حمل‌ونقلی باشد، مفهومی بازرگانی و تجاری است.

«مرکز لجستیکی» پدیده ­ای فراتر از «پایانه بار» هست که در آن بخشی از خدمات ارزش افزوده در زنجیره­ های تامین (همچون خدمات ذخیره­ سازی، توزیع، سفارشی­ سازی، بسته ­بندی، سورتینگ، برچسب­ زنی، مونتاژ، تولید سبک، پردازش و آماده ­سازی سفارشات، بازرسی و کنترل کیفیت، خدمات پس از فروش) نیز در کنار خدمات حمل­ونقلی ارایه می‌­شود.

به منظور آشنایی با مراکز لجستیکی و آمایش لجستیکی کشور، موسسه مدیریت زنجیره تامین آمادگران و دانشگاه تهران، ششمین وبینار تخصصی لجستیک و زنجیره تامین از سلسله نشست‌های چهارشنبه‌های لجستیکی را با موضوع : “جایگاه گمرک در لجستیک و زنجیره‌های تامین” ساعت ۲۰:۳۰ چهارشنبه ۱۷ دی برگزار کردند.

 

  • این وبینار بصورت رایگان و تحت پلتفرم آموزش‌های مجازی دانشگاه تهران برگزار شده است.
  • همچنین امکان گفتگو و طرح سوال با سخنرانان وبینار در انتهای وبینار طی بازه زمانی ۳۰ دقیقه‌ای امکان‌پذیر بوده است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_btn title=”مشاهده ویدیو وبینار” style=”3d” color=”purple” size=”lg” align=”center” link=”url:https%3A%2F%2Fwww.aparat.com%2Fv%2FZNWYL|target:_blank”][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *